woensdag 5 augustus 2009

Tenenkrommend Hollands!

Afgelopen weekend was het Heritage Festival. Alle voorkomende nationaliteiten in Edmonton hebben een stand, om de andere Canadezen hun afkomst te laten zien. Vreselijk veel landen waren aanwezig. Verbazingwekkend hoor. En ook leuk, heerlijke dingen geproefd!
Ik vond het toch wel weer spannend, net als van de winter, om de kans te hebben andere Nederlanders tegen te komen.
Nou dat viel dus weer vreselijk tegen. Of de aanwezige Nederlanders willen bij die kraam niet weten dat ze daarvan afstammen.
Tjonge kunnen ze nou niet iets beters verzinnen dan die oudbollige hollandse holladieee? Twee 70-ers achter een orgeltje (je ziet ze nog op het podium) die oude oorlogsliedjes spelen. En dan die vaandelzwaaier........ bloedserieus hoor allemaal. Zou dat nou niet wat moderner kunnen? Ja we komen allemaal af op de patat met en poffertjes en haring, natuurlijk. Maar in die sfeer die gekweekt werd voelde ik me niet thuis. Misschien denk ik er over een paar jaar wel anders over en denk ik ook dat het in Nederland zo is........ ;-).


Posted by Picasa

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,

Ik ben Ellen Koenders en mijn man en ik staan op het punt om te emigeren naar Canada, Edmonton. Mijn man en ik hebben allebei al werk daar maar we wachten nog tot ons huis is verkocht. Lijkt me leuk om met jullie in contact te komen om wat dingen te vragen.
Mijn email adres is: ellenvossebeld@hotmail.com.
Graag hoor ik wat van u.

Groetjes Ellen Koenders