woensdag 25 januari 2012

Paspoorten vernieuwen @ Nederlands Consulaat Edmonton

Vandaag hadden we een afspraak gemaakt op het Nederlands Consulaat voor het vernieuwen van de paspoorten. Het is gevestigd in een winkelcentrum niet in het beste deel van Edmonton! Je komt het kantoor binnen en je bent meteen weer in Nederland
op zijn smalst!!!!! Hoe krijgen we het toch altijd weer voor elkaar....? Ik krijg het er altijd een beetje benauwd van. Kunnen we echt niet anders? Oranje muren en plastic tulpen..

Eerst nog een aarzelend good afternoon, maar nee het is direct Nederlands spreken. Wel weer leuk. Maar de kleinzielige bureaucratie: zonder afspraak word je niet geholpen, betalen in cash, en zelf thuis copieen maken want dat doen we echt niet! Je voelt je direct zo vreselijk welkom in het stukje Nederland ver van huis. Ook nog grappig bij het vingerafdrukken maken bleek dat mijn vingertoppen versleten zijn! Ooit gehoord? Nou ja ze gaan ook al 54 jaar mee...;) Voor de foto's moesten we bij een fotograaf in het winkelcentrum zijn. Haar achter de oren en bril af: eh wie is die persoon op de foto?
Maar goed over 4 weken zijn ze klaar en kunnen we ze afhalen: ook op afspraak?


En kijk eens goed: ons visitekaartje!!!! Joehoe, dat was nog eens leuk om te zien. Dank aan Henk ten Wolde die daar werk voor de trade en een goede klant van Hollywoof is!!

Posted by Picasa

1 opmerking:

Tsjeard Aidoo zei

Hallo, ik ben je buurman, in die zin dat als ik bij mijn blog over Schapendoesop "volgende blog" klik, ik jouw blog op het scherm krijg. Wat je problemen bij het verlengen van je paspoorten betreft is het misschien een schrale troost dat dat straks niet meer kan als de nieuwe wet aangenomen wordt en je je Nederlandse paspoort moet inleveren als je in Canada wilt blijven.